پرسش و پاسخ

1282810036_ee
این بخش جهت ارتباط هر چه بهتر با سایت و ، سؤالات ، درخواستها ، پیشنهادات ، انتقادات و همچنین بحث و بررسی های هواشناسی  راه اندازی شده ، و امید می رود با همکاری دوستان  از ارسال سوال در قسمت نظرات در مطالب سایت  و سردرگمی در سایت جهت دریافت پاسخ جلوگیری شود ، دوستان میتوانند پس از تایید اولین ارسال خود توسط مدیران سایت ،  با دیگر دوستان ، همشهریان و کارشناسان به بحث و گفتگو بپردازند.

قوانین ارسال سوال یا مطلب :

۱- فعلا تعداد نظرات ارسالی روزانه توسط هر فرد محدودیتی ندارد

۲- دوستان پس از ارسال نظر به مدت ۱۰ دقیقه زمان دارند تا در صورت وجود هر گونه اشتباه در متن ارسالی خود آن را ویرایش کنند.

۳- برای ارسال تصویر کافیست وارد سایت http://picofile.com/ یا https://uupload.ir/ شده و تصویر خود را از گوشی یا پی سی انتخاب کرده و پس از بارگزاری تصویر ، لینک دریافتی  از تصویر مربوطه را در هر کجا از نوشته ی خود (در قسمت دیدگاهها) که مایلید کپی کنید. پس از زدن گزینه ارسال دیدگاه ، به جای لینک ارسالی ، تصویر مربوطه نمایش داده میشود.

۴-تصاویر ارسالی در سایت مستقیما بارگذاری نخواهد شد تا از مصرف پهنای باند اینترنت کاربران سایت به صورت بهینه استفاده شود و از هزینه های اضافی برای اینترنت کاربران جلوگیری شود. از این پس فقط در صورت کلیک روی علامت دوربین ، تصویر بارگذاری میشود ، لطفا پس از قرار دادن عکس حتما توضیح دهید که عکس مربوط به چیست تا دوستان به دلخواه انتخاب کنند که تصویر برایشان باز شود یا خیر

۵- بحث های خارج از هواشناسی و محیط زیست ، در این قسمت بدون اطلاع قبلی پاک خواهند شد.

۶- همه ی بازدید کنندگان سایت میتوانند مطالب خود و یا سایر دوستان را یکبار لایک کنند

‫۱۹,۰۴۲ دیدگاه ها

صفحات قبلی نظرات:
  1. سلام آقا فردین. پیاماتونو بالا خوندم و به سهم خودم خواستم اکثر حرفاتونو تایید وبخشیشو رد کنم. و البته یه پیشنهاد دارم اول به خودم و بعد به شما. وقتی آگاهیم که اطلاعاتمون کامل یا نزدیک به کامل نیست هم میشه نظرمونو بدون تاکید و صحیح محض دونستنش بگیم. به طور مشخص شما هم اطلاعاتتون مث ما مبتندیانه است. و نیازی نیست مثل هواداران فوتبال حدس ها یا گمان هامون رو به همدیگه دیکته کنیم.
    مطلبی که پایین تر میگم هم برداشت خودم از شرایط جغرافیایی منطقه است و کاملا میتونه اشتباه باشه.

    اول. به نظر میرسه دلیل اصلی پر بارشی یاسوج نمیتونه دیواره دنا باشه. چون شهر یاسوج از شهر سی سخت پر بارش تره. سی سخت اگه تشریف برده باشید دقیقا کوهپایه دنا است. ارتفاع سیسخت هم حداقل ۵۰۰ متر از کف شهر یاسوج بلند تره اما با سی و پنج کیلومتر فاصله به سمت شمالغرب کم بارش تره.
    دوم. ارتفاع شهرک گلستان دقیقا مانند یاسوجه وهیچ تفاوتی ندارند…
    سوم . شهرک گلستان بیست دیقه با سرحد چهاردنگه فاصله داره و نمیتونیم با شهری گرمسیری مثل فیروزآباد یا لامرد مقایسه کنیم. در زمستان ها رود ها و جوی ها در طول روز یخ زده اند و رود های کوچکی که از کوه سرخ به سمت دوکوهک جریان داره کاملا یخ میزنه و خودم سال قبل دیدم که سگ ها ظهر روی رودخونه یخ زده بازی میکنن!!!!!
    چهارم این که در هر هزار متر افزایش ارتفاع بیش از ۸ درجه سانتی گراد هوا سرد میشه و دلیل سرد بودن شهرک گلستان نسبت به کف شیراز به خاطر ۳۰۰ متر( میانگین ) اختلاف ارتفاع است که حداقل۲ درجه اختلاف دما ایجاد میکنه و باید خدمتتون بگم که همین دو درجه اختلاف دما در اقلیم فارس باعث میشه پوشش گیاهی به طور قابل توجهی تفییر کنه. پس موثره.
    شهرک گلستان و حومه از نظر تاثیر پذیری بارش از ارتفاع، تحت تاثیر سه قله ۳ هزار متری کوه سرخ دراک و دره مارون است. که به صورت متراکمی در مسیر رطوبتی که از سمت دشت ارژن به سمت شهرک گلستان میاد قرار دارند. من بار ها مشاهده کردم که خیلی روز های بهاری شهرک گلستان بارونه اما خود شیراز نه. در واقع شاید همیشه بیشتر میباره اما موقع بارش های رگباری بهاری خیلی خودشو نشون میده. اما برای مثال در تابستان امسال بارش ها اصلا روی منطقه گلستان متمرکز نبودن که میتونه عدم تاثیر همین سه کوه رو روی جریانات مخالف نشون بده. کوه هایی که به ۸۵درصد شهر شیراز تقریبا هییج گونه تاثیری ندارند…
    درباره برف هم دالین و هماشهر ارتفاع شبیه شهرک گلستان و قلات دارند اما به نظر من قلات و گلستان برف گیر تره. تحت تاثیر منطقه برف گیر کودیان و خان زنیان و قله های بین شهرک گلستان و این مناطق.
    موضوع بعدی درباره ارتفاع خود شهر شیراز است. شیب ارتفاع در غرب شیراز خیلی بیشتره. بین هتل چمران تا شهرک گلستان در غرب،،، و بین هتل چمران تا فرودگاه در شرق، با این که فاصله برابره اما شیب ارتفاع سه برابره. اینجور بگم فرودگاه ۱۵۰۰ متره و بیشتر شهر هم بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ متر ارتفاع داره تا این که خیابان ایمان شمالی در محدوده قصرالدشت تغییر ارتفاع موثر شروع میشه تا محدوده شهرک شهید بهشتی که باز هم تغییر ارتفاع شدید تر میشه و از اونجا تا شهرک گلستان شهر کاملا در شیب قرار داره و شبیه سیسخت که خدمتتون گفتن کوهپایه ایه.
    درباره یاسوج هم خدممتون توضیح دادم به نظر نمیرسه دنا دلیل اصلی بارش یاسوج باشه. به نظر من جاده اردکان به یاسوج از خود یاسوج و اردکان پر بارش تره. جاهایی مثل تنگ سرخ . همونجایی که رود خرسان ( یکی از شعب اصلی و پر آب رودخانه معظم کارون ) شروع به حرکت میکنه.
    شاد و خرم باشید

  2. . . کد خبر : ۷۷۰۴۲۳ بهمن ۱۳۹۲ – ۱۶:۱۳
    بارش ناگهانی برف زمستانی شیرازی‌ها را غافلگیر کرد. به گزارش شیراز۱۴۰۰، ‌در حالیکه که ابتدای امروز صبح هوای بهاری در واپسین روزهای دومین ماه زمستان در شیراز حکمفرما بود، ‌به یکباره با کاهش شدید دما و ورود موج سرما، ‌ از حدود ساعت ۱۱ صبح بارش برف در شهرک گلستان در شمالغرب این کلانشهر آغاز شد و با گذشت چند ساعت به برخی از دیگر مناطق شیراز رسید.

    این بارش پنجمین بارش برف مناطق شمالغرب شیراز و چهارمین برف این شهر محسوب می‌شود که با شادی شهروندان همراه شده است. پیش بینی می‌شود بارش برف تا امشب ادامه داشته باشد.

  3. همچنین آرام خانم این تعصب وغیرتی که نسبت به برف گیر بودن، خوش بارش بودن و خوش آب و هوا بودن شهرک گلستان دارید رو میفهمم اما اصلا درک نمیکنم. هر وقت میایم اطلاعاتی رو با دیگرون به اشتراک بگذاریم بهتره با خودمون بپرسیم چرا؟ قطعا جوابی داریم اما خب باید همون جوابو هم دلیل یابی کنیم و بپرسیم چرا. اگر این کارو انجام بدیدم به نظر من در خیلی موارد به این سه مورد میرسیم.

    تا بفهمن من چیزی دارم که آرزوشونه
    تا بفهمن من چیزی دارم که بهتر از داشته های اونهاست…
    تا بفهمن من چیزی داره که حداقل در حد داشته های اوناس…
    خیلی از کار هایی که ما آدما انجام میدیم اونقدرا که به نظر میرسه تمیز و قشنگ نیستن. ههممون اینجوریم اگه به خودمون توجه کنیم متوجه میشیم. و چقد خوبه آدم جدا از این که چقدر به بیرون نگاه میکنه به درون هم نگاهی بندازه.
    ببخشید فاز گرفتم Grin

  4. امار بارش فارس ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ که بارش منطقه ما امسال پاییز و اوایل دی شده ۲۰۲ میل

  5. کد خبر: ۳۷۰۰۱۱۴تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ – ۱۷:۳۹
    فارس » اجتماعی
    ورود سامانه بارشی از فردا عصر به فارس
    کارشناس هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از عصر و شب فردا، چهارشنبه، بیشتر نقاط استان شاهد بارندگی خواهند بود.

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، هنر پیشه افزود:از بعدازظهر چهارشنبه ۱۴ دی، شاهد نفوذ سامانه بارشی جدید در نواحی غربی وشمال غربی استان و شروع تدریجی بارش‌ها در این ناحیه و در ارتفاعات ومناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود..
    او گفت:طبق پیش‌یابی‌های هواشناسی، فعالیت بارشی این سامانه درروز‌پنجشنبه ۱۵دی بالا است و احتمال آب گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد و در جمعه ۱۶ دی، بارشدر نقاط جنوبی است.
    وی ادامه داد: با خروج این سامانه کاهش نسبی دما را داریم.

    https://fars.iribnews.ir/fa/news/3700114/ورود-سامانه-بارشی-از-فردا-عصر-به-فارس

  6. همانطور که در آبان ماه در خصوص موج سرما در دهه پایانی دی به سمت دهه اول بهمن اطلاع رسانی شد همچنان مطابق بررسی های جدید که انجام گرفت این موج سرما با قدرت وارد کشور خواهد شد حدفاصل دهه پایانی دی به سمت دهه اول بهمن بر همین اساس جزییات بیشتر در خصوص مناطقی که بیشترین تاثیر را خواهند دید در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.

    1. سلام استاد خسته نباشید با این وضعیت برای پارسیان بارندگی خوبی داره یا نه و چند میلی‌متر به نظرت هستش

  7. سلام .جناب اسناد خیر مقدم . لطفا بارشهای فردا برای کودیان از چه ساعتی شروع میشود . فعلا که سایت wearer .com برای فردا و پنجشنبه برف و باران زده . نظرتتان چیست ؟

    1. سلام
      من امروز از یاسوج و بروجن عبور میکردم هوا سرده 😁
      و اطراف جاده ها هم که کلا برفه
      ماندگاری این برف ها کمک میکنه همچنان شانس برف در ارتفاعات تو این موج هم برای اواخر موج وجود داشته باشه و موج بعدی باید ببینیم تا چه حد سرما نفوذ میکنه
      برای کودیان احتمالا در ساعات سرد مجددا برف بباره

      بارشها از ظهر به بعد پیش بینی میشه اما عمده بارش ان شاءلله برای امشب تا ظهر فردا هست

      حجم بارش به سمت مناطق گرمسیرتره یعنی استان بوشهر و هرمزگان و غرب فارس میتونن بارشهای خوبی دشت کنن و مناطق جنوبی فارس هم اینبار بارشهای به مراتب بهتر از بارشهای قبلی ان شاءلله دشت میکنن
      شرق استان هم از بارشها بی نصیب نیست و توقع داریم بارشهای نسبتا خوبی دشت کنن
      به نظر میرسه دشت ارژن و فیروزآباد و سپیدان و نورآباد و کازرون و درودزن بارشهای خوبی از این موج دشت کنن
      برای آباده هم ۳ تا ۸ میلیمتر بارش توقع داریم

      شیراز یه کم با تاخیر بارشش شروع میشه احتمالا

  8. سلام استادخوبی خواستم بدونم وضعیت بارندگی بهمن واسفند خوزستان چطوره ماه شهرستان رامهرمز میشنیم ایامثل دی پربارش هستن یانه چون یه عدای میگن تابرج یک سال اینده بارنندگی به همین روال یعنی این حرف واقعیت داره استاد

    1. سلام نیمه دوم بهمن ممکنه کاهش بارش یا بی بارشی داشته باشیم و اسفند و فروردین ان شاءلله در حد نرمال خودش پیشبینی میشه
      دی هم که خداروشکر فعلا خوبه و خوب هم پیش بینی میشه

  9. نقشه اروپا اصلن خیلی بداپ میده مخصوص این سامانه اول که تاالانم یه روزقبل ورودموج بارشها نصف میکنه یه دفعه برمیگردونه به قول یکی ازاقوام جیگرمون خون کرد ROTFL ROTFL

  10. هرچند که نقشه برامن ازهمون چن روزپیش که استادعددبارشی واسه شیرازومرکزشهرداد اعتبارنقشه هاباطل شدبرام Grin
    فعلان ازبارشهای سامانه اول لذت ببریم Laugh Thunder Thunder Umbrella

  11. سلام به نظر میرسه اینطور که نقشه های جی اف اس نشون میدن سامانه بعدی قویتر باشه ؛ پسر یعنی واقعا اگه اینطور باشه حسابی دی ماه امسال میترکونه یه دی ماه رویایی میشه که تو این چند سال ندیدیم امیدواریم همه جای ایران زمین ازین بارشها بهرمند بشن

  12. . . .
    میزان بارش احتمالی مناطق مختلف استان از سامانه پیش رو

    رستم و نورآباد ۷۰ تا ۱۰۰ میلیمتر
    کازرون، خشت، کنارتخته و دشت ارژن ۶۰ تا ۸۵ میلیمتر
    سپیدان، کوهمره و شهرک گلستان شیراز ۵۵ تا ۷۰ میلیمتر

    مهر، خنج، لامرد، فیروزآباد و قیروکارزین ۴۰ تا ۷۵ میلیمتر

    کامفیروز، غرب اقلید، بیضا و فراشبند ۴۰ تا ۶۵ میلیمتر

    اوز، گراش، بنارویه، میمند وخان زنیان ۳۵ تا ۵۵ میلیمتر

    شیراز، کوار، جهرم،درودزن، خفر و زرقان ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر

    مرودشت، پاسارگادو لارستان ۲۵ تا ۴۰ میلیمتر

    سروستان، زرین دشت و داراب ۱۸ تا ۳۰ میلیمتر

    فسا، ارسنجان،صفاشهر، خرامه، ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر

    آباده طشک، سرچهان و اقلید ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر

    استهبان، بختگان و نیریز ۸ تا ۱۵ میلیمتر

    آباده ۷ تا ۱۲ میلیمتر

    ⚠️در نوار #غربی و #جنوبی استان #رگبارها شدید و همراه با #رعدوبرق پیش بینی می‌شود و در این مناطق پتانسیل وقوع #سیلاب و #آبگرفتگی معابر بالاست ⚠️

    همچنین در مناطق سردسیر نظیر #سپیدان، مناطقی از صفاشهر،. بوانات،. کامفیروز #دشت_ارژن، کودیان، چهل چشمه و ارتفاعات بیش از ۲۲۰۰متر مناطق شمالی و بیش از ۲۵۰۰ متر مرکز و شرق استان به شکل #برف خواهد بود

  13. . .

    تقویت نسبی بارشها در فارس😍😍

    🔺کم فشار سودانی بتدریج از چهارشنبه عصر وارد استان میشود و تا اواخر وقت شنبه فعال میباشد

    🔺میزان بارشها در نواحی از شمال غرب و غرب استان قابل توجه میباشد.

    🔺میزان بارش احتمالی این موج👇

    🔺شهرستانهای کازرون. نورآباد. رستم. غرب سپیدان. کوهچنار. غرب شیراز و شهرک گلستان شیراز(۷۰میلیمتر و بیشتر)

    🔺شهرستانهای شیراز . بیضا. فیروزآباد. فراشبند. قیروکارزین. کامفیروز. درودزن. کوار. مهر. لامرد(تا۵۰میلیمتر و بیشتر)

    🔺شهرستانهای خنج. اوز. لار. گراش. فسا. جهرم. خفر. مرودشت. ارسنجان. پاسارگاد.غرب اقلید(تا۳۰میلیمتر)

    🔺شهرستانهای زرین دشت. داراب. سروستان. استهبان. خرامه.(تا۲۵میلیمتر)

    🔺شهرستانهای نیریز. بختگان. سرچهان. بوانات. صفاشهر. آباده (تا۱۵میلیمتر)

    🔺با توجه به رفتار پرفشار جنب حاره همچنان احتمال تقویت و تضعیف بارشها تا ورود آن وجود دارد

    1. سلام آرام خانم پارسیان تقریباً چند میلی‌متر بارندگی داره ممنون میشم جوابم بدید

  14. .. ..
    ☃️🌧️از اواخر وقت امشب یعنی چهارشنبه موج دریای سرخ راهی کشور میشود با پیک بارشی زاگرس

    🔷راهنما : نقشه اول مجموع بارش ( برف و باران ) به میلی متر بوده و نقشه دوم فقط الگوی برف بر حسب سانتی متر میباشد

    🗓️ ۱۴ دی ۱۴۰۱

      1. چون این سامانه شهرک گلستان نمیخوادبرف بیادقهرکرده ارام خانم ROTFL ROTFL
        استاد یه امیدی بهش واسه برف بدین
        تادوباره مثل کوه اتشفشان فعال بشه Laugh

        1. نه به خاطر بارش برف نیست قهر نیستم در ضمن گلستان بارون از ساعت ۱:۲۰ ظهری شروع شده تا الان داره میباره

          1. مرسی بابت اطلاع رسانی
            شمایکی ازبهترین وفعالترین عضوهای سایت هستین ک واسه مادارین زحمت میکشین وبینهایت تشکر

        2. آق فردین مگه میشه شهرک گلستان برف نیاد؟شهرک گلستان جزو نقاط کاملا سردسیری هست فردا صد درصد برف خالص میاد اونم بالای ده سانت

  15. سلام به دوستان جناب اسماعیلی چه خبر ازبارش؟هفته دیگه سامانه بارشی خوبی داریم درسته؟ آرام خانم چراشماقهرکردی شما کارت درسته لطفا فعال باشید

  16. سامانه دوم همینطورکه استادپیشبینی کردن قوی ترازسامانه اول
    میتونه عمل کنه ودوباره احتمال رفت بالا که سامانه دوم هم مرکزشهر برف نیاد البته تااین لحظه تاببینیم درادامه که استادگفتن سرماتاچه حدمیتونه نفوذکنه واستادیه سوال حالاسامانه اول گفتین ماهیتش گرم هس

    سامانه دوم ماهیتش چی هس؟

  17. عجیبه هاالان رادارم نگاه کردم بارش واردبیشترنقاط فارس کرده
    ولی هنوزخبری ازباران نیس و یادم اومدبه پیشبینی قبل ظهراستاد که گفتن بارش شیرازاحتمالان باتاخیرشروع میشه

:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بر روی شکلکها کلیک کنید تا در متن قرار بگیرند

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette

دکمه بازگشت به بالا