پرسش و پاسخ

1282810036_ee
این بخش جهت ارتباط هر چه بهتر با سایت و ، سؤالات ، درخواستها ، پیشنهادات ، انتقادات و همچنین بحث و بررسی های هواشناسی  راه اندازی شده ، و امید می رود با همکاری دوستان  از ارسال سوال در قسمت نظرات در مطالب سایت  و سردرگمی در سایت جهت دریافت پاسخ جلوگیری شود ، دوستان میتوانند پس از تایید اولین ارسال خود توسط مدیران سایت ،  با دیگر دوستان ، همشهریان و کارشناسان به بحث و گفتگو بپردازند.

قوانین ارسال سوال یا مطلب :

۱- فعلا تعداد نظرات ارسالی روزانه توسط هر فرد محدودیتی ندارد

۲- دوستان پس از ارسال نظر به مدت ۱۰ دقیقه زمان دارند تا در صورت وجود هر گونه اشتباه در متن ارسالی خود آن را ویرایش کنند.

۳- برای ارسال تصویر کافیست وارد سایت http://picofile.com/ یا https://uupload.ir/ شده و تصویر خود را از گوشی یا پی سی انتخاب کرده و پس از بارگزاری تصویر ، لینک دریافتی  از تصویر مربوطه را در هر کجا از نوشته ی خود (در قسمت دیدگاهها) که مایلید کپی کنید. پس از زدن گزینه ارسال دیدگاه ، به جای لینک ارسالی ، تصویر مربوطه نمایش داده میشود.

۴-تصاویر ارسالی در سایت مستقیما بارگذاری نخواهد شد تا از مصرف پهنای باند اینترنت کاربران سایت به صورت بهینه استفاده شود و از هزینه های اضافی برای اینترنت کاربران جلوگیری شود. از این پس فقط در صورت کلیک روی علامت دوربین ، تصویر بارگذاری میشود ، لطفا پس از قرار دادن عکس حتما توضیح دهید که عکس مربوط به چیست تا دوستان به دلخواه انتخاب کنند که تصویر برایشان باز شود یا خیر

۵- بحث های خارج از هواشناسی و محیط زیست ، در این قسمت بدون اطلاع قبلی پاک خواهند شد.

۶- همه ی بازدید کنندگان سایت میتوانند مطالب خود و یا سایر دوستان را یکبار لایک کنند

‫۱۹,۰۴۲ دیدگاه ها

صفحات قبلی نظرات:
  1. … سامانه بارشی جدید از اواخر هفته وارد فارس میشود…

    سامانه بارشی فعال و قدرتمندی که فردا از مرزهای غربی کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، تا روز شه شنبه در غرب کشور ، شمالغرب و دامنه های مرکزی زاگرس موجب بارش‌های بسیار خوبی خواهد شد…

    از روز سه شنبه ۱۱ بهمن این سامانه مناطق شمالغربی فارس نظیر سپیدان،. رستم و نورآباد و… را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد… و چهارشنبه و پنج شنبه ۱۲ و ۱۳ بهمن بارش‌ها گسترده تر شده و مناطق شمالی،. مرکزی و غربی استان از جمله شیراز هم درگیر بارش باران و برف خواهند شد…

    مناطق شمالغربی و غربی و برخی نقاط مرکزی استان بارش‌های بسیار خوب و مناسبی را از این سامانه دشت خواهند کرد و بارش‌ها در شمال،. شرق و جنوب استان ضعیف تر از سایر نقاط پیش بینی میشود…

    تغییرات این موج زیاده و احتمال تقویت بارندگی مناطق داخلی تر استان وجود دارد…

    در مناطق سردسیر و مستعد شمال و شمال‌غرب و ارتفاعات مرکزی , و برخی نقاط مرکزی فارس بارش برف خوبی پیش بینی میشود…

  2. m ورود سامانه بارشی دیگری در هفته آینده بین ۱۵ تا ۲۰ بهمن / جزییات تکمیلی در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود/ همچنین بین ۲۲ تا ۲۷ بهمن نیز سامانه دیگری وارد کشور خواهد شد که جزییات این سامانه نیز در هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد….در هفته آینده بیشتر بارش ها در مناطق شمالغرب غرب زاگرس دامنه های البرز شمالشرق و شمال کشور خواهد بود به صورت استانی و جزیی در روزهای آینده جزییات کامل سامانه بارشی هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

  3. 📣 #تحلیل روز به روز بارش های منطقه از روز دوشنبه تا چهارشنبه ؛ پارت پایانی ( #چهارشنبه)

    🌨 همانطور که گفته شد ، بارش ها طی روز سه شنبه به اوج خود رسیده و شدت و گستردگی آن در بالاترین حد خود خواهد بود ؛ در کل هر سامانه بارشی سه مرحله دارد :

    ▪️ مرحله صعودی » دوشنبه
    ▪️ اوج » سه شنبه
    ▪️ مرحله نزولی » چهارشنبه

    ☔️ همانطور که گفته شد ، بارش ها طی روز چهارشنبه رو به نزول رفته و با کاهش بارش ها از غرب به شرق منطقه شاهد افت بارش ها در بیشتر نقاط منطقه خواهیم بود و هوا رفته رفته رو به آرام تر شدن می رود و از حجم و گستردگی بارش ها کاسته خواهد شد .

    ▫️ بارش ها تا اواخر وقت روز چهارشنبه از منطقه خارج شده و شاهد پایان بارش های موج بارشی خواهیم بود و به جز بارش های پراکنده و جزئی بارش خاص دیگری در منطقه پیش بینی نشده است.

  4. بارش دوشنبه بارش سه شنبه بارش چهارشنبه بارش پنج شنبه بارش جمعه نقشه امریکا کوتاه مدت

  5. استانها
    آذربایجان غربی
    ۱۱:۰۹ ۱۴۰۱-۱۱-۹

    کاهش دمای هوا شهرستان خوی طی روزهای آتی/ آغاز بارش‌ها از فردا عصر
    رییس اداره هواشناسی استان آذربایجان‌غربی از کاهش دمای هوا شهرستان خوی طی روزهای آتی خبر داد و گفت: طی فردا سامانه بارشی به صورت بارش برف در استان آذربایجان‌غربی فعال می‌شود.

    کاهش دمای هوا شهرستان خوی طی روزهای آتی/ آغاز بارش‌ها از فردا عصر
    مهدی صابری رییس اداره پیش یابی هواشناسی استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه از کاهش دمای شهرستان خوی طی روزهای آتی خبر داد و اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی استان آذربایجان‌غربی اوایل هفته آتی سامانه بارشی وارد استان آذربایجان‌غربی می‌شود و غالب پدیده هوا بارش به صورت برف و باران خواهد بود.

    وی ادامه داد:طی ۲۴ساعت گذشته کمترین دمای هوای شهرستان خوی ۲ و بیشترین دمای هوای گزارش شده ۶درجه بوده است.

    صابری تصریح کرد: دمای هوای در حاضر منفی سه درجه‌ و بیشترین دمای هوا هشت درجه خواهد بود.

    این مقام مسوول با اشاره به پدیده بارش از فردا عصر تا روز سه‌شنبه گفت: باتوجه به گزارش‌های ارسالی پیش بینی می‌شود میزان بارش برف در مناطق زلزله خوی تا ۱۵ سانتی متر برسد. https://www.farsnews.ir/azarbaijan-gharbi/news/14011109000316/کاهش-دمای-هوا-شهرستان-خوی-طی-روزهای-آتی-آغاز-بارش‌ها-از-فردا-عصر

  6. ۱۴۰۱/۱۱/۰۹ ۱۶:۴۶:۵۷
    استان ها
    خوزستان
    ۲ هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان؛ تقویت سامانه بارشی و خلیج فارس مواج
    اداره کل هواشناسی استان خوزستان دو اطلاعیه هشداری سطح نارنجی جوی صادر کرد.

    به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، اداره کل هواشناسی استان خوزستان امروز یکشنبه ۹ بهمن ماه دو اطلاعیه سطح نارنجی جویو دریایی تدوین و منتشر کرد.

    بر این اساس در اطلاعیه اول با عنوان(هشدار سطح نارنجی جوی) با تاکید بر هشدار نارنجی شماره ۶۱ به تاریخ ۷ بهمن ماه جاری با توجه به خروجی مدل های هواشناسی از تقویت سامانه بارشی و وقوع رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف و کولاک برف در ارتفاع ها و جاده های ارتباطی استان با استان های همجوار شمالی و شرقی طی ظهر روز سه شنبه ۱۱ بهمن تا ظهر روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه جاری خبر داده شده است.

    مناطق متاثر از این پدیده شامل مناطق شمالی استان(حسینیه، اندیمشک، دزفول(شهیون و سردشت))، شمال شرقی استان(لالی، اندیکا) و شرقی استان(ایذه،دزپارت و باغملک(صیدون، شاهزاده عبدالله، قلعه تل) اعلام شده است.

    همچنین در این اطلاعیه به دلیل لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب ها، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق کوهستانی، بارش برف و کولاک برف در جاده های کوهستانی و مواصلاتی مناطق ذکر شده، هشدار احتیاط لازمه داده شده است.https://www.borna.news/بخش-خوزستان-۷۸/۱۴۲۹۴۶۶-هشدار-سطح-نارنجی-هواشناسی-خوزستان-تقویت-سامانه-بارشی-خلیج-فارس-مواج

  7. پربرکت‌ترین سامانه بارشی سال از فردا وارد می‌شود

    طبق انتظار و پیش‌بینی‌های قبلی و همانطور که در پست‌های تحلیل روز به روز گفتیم از فردا شاهد آغاز فعالیت سامانه بارشی پر برکت در تمام نقاط نیمه شمالی و غربی کشور خواهیم بود.

    شدت اصلی بارش‌های این چند روز در بسیاری از نقاط استان‌‌های غربی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، مناطقی از شمال‌غرب و حتی مناطقی از مرکز کشور قابل توجه خواهد بود.

    این سامانه بارشی همانطور که گفته شد پر برکت ترین سامانه بارشی سال بوده و علاوه بر گستردگی آن، شدت بارش‌های آن نیز قابل توجه خواهد بود‌.

  8. هر چه بارش برف و باران رخ دهد اصلا حساب کنید هیچ اتفاقی نیافتاده دلیلش را همه می دانند این چه وضع مصرف آب است مگر به منابع تمام نشدنی وصل هستیم که اینگونه در کشور آب مصرف می شود اولین نفر هم با خودم هستم و از خودم و هر شخص از خودش شروع کند واقعا مصرف آب در کشور وحشتناک است به فکر تابستان ۱۴۰۲ باشید درست است که پاییز و زمستان سال ۱۴۰۲ احتمال بارش های نرمال و گسترده زیاد است ولی توجه کنید قبل رسیدن به این پاییز و زمستان آینده ما فصل تابستان هم قبلش داریم بحران آب و برق را جدی بگیریم چون واقعا بعضی سدها در کشور شرایط وخیمی دارند روزی یک کار مثبت انجام بشود در الگوی مصرف خودش تا فصل تابستان چقدر صرفه جویی می شود و کمکی به عبور از بحران خواهد بود. دو پس لرزه چهار و نیم ریشتری خوی در آذربایجان غربی را لرزاند…… نگرانی بارش ها چند وقتی در شمالغرب به سمت شمال کشور زیاد بود اما مطابق آخرین بررسی ها بارش ها در محور شمالغرب به سمت شمال دامنه های البرز و شمالشرق به حالت نرمال خود باز خواهد گشت بویژه در طی سامانه فعلی و هفته آینده در نتیجه مقداری از نگرانی در بحث کشاورزی و باغداران کمتر خواهد شد.

  9. استانها لرستان
    ۹ بهمن ۱۴۰۱،‏ ۱۹:۰۰

    در گفت و گو با مهر مطرح شد؛
    پیش‌بینی بارش برف در شهرهای شمالی و شرقی لرستان

    خرم‌آباد- مدیرکل هواشناسی لرستان از بارش برف در شهرهای شمالی و شرقی این استان در قالب یک سامانه بارشی جدید خبر داد.

    بهروز مرادپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه بارشی به لرستان از غروب روز دوشنبه، اظهار داشت: بارش باران، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و سردسیر به ویژه شهرهای شمالی و شرقی بارش برف، در گردنه ها و جاده های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف، وزش باد شدید در قالب این سامانه بارشی برای استان پیش بینی می شود.

    وی با اشاره به استمرار فعالیت این سامانه بارشی در لرستان تا صبح روز چهارشنبه، افزود: در قالب این سامانه بارشی برای استان آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، تخریب و خسارت به محصولات کشاورزی، آسیب به سازه های موقت در اثر وزش باد، افت فشار گاز، مه آلودگی گذرگاه ها به همراه کاهش میدان دید و… پیش بینی می شود.

    مدیرکل هواشناسی لرستان بر لزوم پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیت های کشاورزی و حوضچه های پرورش ماهی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیرو سایر اقدامات پیشگیرانه لازم و… در استان تاکید کرد.https://www.mehrnews.com/news/5695421/%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%A8%D8%B1%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B4%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D9%84%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86

  10. 🛑زلزله شدید ۴۰ دقیقه پیش در شهرستان خوی، مجددا باعث فرار مردم به خیابان ها شده است

    این زلزله در چند شهر از جمله ارومیه هم احساس شده است

  11. 🔸برف و بوران سراسری طی یک هفته آینده ترکیه تا ایران را فرا میگیرد

    🔹برف و بوران سراسری طی یک هفته آینده ترکیه تا ایران را فرا میگیرد و مناطق بسیاری از کشور #ترکیه ؛ شمال عراق و ایران تحت تاثیر بارش نیمه سنگین و سنگین برف قرار خواهند گرفت
    🔹به جرات میتوان هفت روز آینده را پر برف ترین روزهای خاورمیانه در سال آبی ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲ نامگذاری کرد
    🔹 همانطور که می‌بینید در کشور ایران نیز در اکثر مناطق شمالغرب ؛ غرب؛ دامنه‌های زاگرس ؛ دامنه های البرز و شمال شرق کشور ؛ خصوصاً از عصر فردا شاهد بارش برف ؛ بارش باران و احتمال وقوع #سیلاب در منطقه گرمسیر شاهد خواهیم بود
    🔹 استان هایی که طی چند روز آینده میتوانند شاهد بارش برف با شدت کم یا بالا باشند :
    🔹اردبیل ؛ آذربایجان های غربی و شرقی ؛ کردستان ؛ زنجان ؛ قزوین ؛ کرمانشاه ؛ همدان ؛ مرکزی ؛ لرستان ؛ شمال ایلام ؛ چهارمحال و بختیاری ؛ غرب اصفهان ؛ کهگیلویه و بویراحمد ؛ شمال فارس و برخی مناطق مرکزی فارس ؛ ارتفاعات کرمان و یزد ؛ خراسان های شمالی _ رضوی و جنوبی ؛ نیمه شمالی تهران و البرز ؛ ارتفاعات مازندران ؛ غرب قم

  12. چرا ابرها معمولا سفید هستند؟
    دلیل اصلی سفید بودن ابرها به سفید بودن نور خورشید برمی گردد.

    نور خورشید یا نور مرئی دارای طیفی از رنگ ها است که هر یک با یک طول موج خاص حرکت می کنند و در یک رنگین کمان می توانید طیف کامل این رنگ ها را مشاهده کنید.
    در طیف نور خورشید پرتوهای با طول موج بسیار کوتاه مانند اشعه ایکس و اشعه گاما تا امواج رادیویی با طول موج واقعا طولانی وجود دارد اما در میان نورهای مرئی که با چشم قابل دیدن هستند نور آبی کمترین طول موج و نور قرمز بیشترین طول موج را دارا می باشد.

    نور خورشید وقتی به زمین تابیده می شود در راه خود با ذرات کوچک و بزرگ زیادی برخورد می کند، ذرات بسیار کوچک مانند ذرات جوی طول موج های کوتاه را بیشتر پراکنده می کنند به همین دلیل است که آسمان آبی دیده می شود.

    در حالی که ذرات بزرگ تر مانند قطرات آب درون یک ابر تقریبا تمام طول موج ها را به یک اندازه پخش می کنند که حاصل آن نور سفید رنگ است و از آن جا که میلیون ها میلیون قطره آب در یک ابر وجود دارد ابر در پس زمینه آبی رنگ آسمان به طور کلی سفید دیده می شود.

    چرا ابرها گاهی خاکستری هستند؟
    پایه های ابر یعنی پایین ترین قسمت ابر که توسط چشم دیده می شود ممکن است خاکستری شود و علت آن نیز پراکندگی نور توسط قطرات آب داخل ابرها می باشد

    هنگامی که نور در داخل ابر پراکنده می شود معمولا به طرف بالا یا لبه های ابر پخش می شود که باعث می شود این بخش ها سفیدتر از پایه ابر که نور کمتری به آن می رسد دیده شوند.

    این مسئله در ابرهای بارانی به وضوح بیشتری دیده می شود زیرا قطرات در این گونه ابرها بزرگ تر بوده و نور بیشتری را پراکنده می کنند. این یعنی نور بسیار کمتری از خورشید به پایین ابر می رسد، به همین دلیل ابرها خاکستری یا حتی سیاه می شوند و ظاهر ترسناکی پیدا می کنند.

    این در حالیست که قسمت های بالای ابرها که از یک منبع دائمی نور دریافت می کنند همیشه سفید هستند و اگر داخل یک هواپیما باشید و از پنجره از بالا به ابرها نگاه کنید ابرهای زیر خود را سفید درخشان می بینید. https://weathermashhad.ir/7142/… علت قرمز یا نارنجی شدن ابرها هنگام طلوع و غروب خورشید چیست؟
    هنگام طلوع یا غروب خورشید ابرها می توانند به رنگ قرمز یا نارنجی شوند. دلیل آن این است که در این لحظات خورشید در آسمان بسیار پایین است و نور آن باید از جو بیشتری عبور کند. در نتیجه بیشتر نور آبی پراکنده شده و نور قرمز و زرد بیشتری به زمین و ابرها می رسد.

    لازم به ذکر است در مواقع نادر به خصوص هنگام تندبادهای عظیم ممکن است ابرها سبز نیز دیده شوند.

    1. هوا ابری شده اینجا ابرها سفید هستن … مهر : دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر شهرستان خوی را لرزاند.
      خوی باز هم لرزید
      مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: ساعت ۱۸ و ۱۱ دقیقه عصر امروز یکشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۵ ریشتر در عمق کیلومتری زمین شهرستان خوی را دوباره لرزاند.

      خسارتی که زلزله خوی به مدارس وارد کرد!

      زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه شب در خوی به وقوع پیوست و از زمان وقوع این زمین لرزه تاکنون همچنان زمین لرزه و پس لرزه های متعدد بالای ۴.۵ تا ۲.۵ ریشتر در خوی در حال وقوع است.https://donya-e-eqtesad.com/بخش-سایت-خوان-۶۲/۳۹۳۹۷۷۲-خوی-باز-هم-لرزید

  13. 🔴احتمال جاری شدن سیلاب در استان تهران

    سازمان مدیریت بحران:
    🔹با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف ، از فردا دوشنبه ۱۰ بهمن تا چهارشنبه ۱۲ بهمن بویژه در مناطق جنوبی استان ، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و جاری شدن رواناب ، مه گرفتگی، کاهش دید، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید وجود دارد در نوار شمالی استان تهران برف می بارد.⭕️ هشدار مدیریت بحران در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان تهران

    🔸️مدیرکل مدیریت بحران استان تهران:

    🔹️ از اواخر وقت فردا دوشنبه ۱۰ بهمن تا ظهر چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

    🔹️مدیریت بحران در آماده باش کامل است.

  14. مطابق نقشه فوق مناطقی که رنگ قرمز هستند برای سامانه فعلی شدیدترین سطح هشدار را دارند که بیشتر شامل زاگرس به سمت جنوبغرب و غرب و تا حدی شمالغرب می شود.

  15. سلام و عرض ادب .
    سرکار خانم ارام : سایت هواشناسی weather امشب برای سپیدان برف گذاشته و برای دوشنبه و سه شنبه هم بارش برف و باران زده . با توجه به اینکه فاصله کودیان تا سپیدان ۳۵ کیلومتر است و ارتفاع هر دو منطفه برابر میباشد ؛ لیکن همین سایت امشب و دوشنبه و سه شنبه نیمه ابری و بارشهای کودیان چهارشنبه و پنجشنبه در نظر گرفته است . حال یه توضیحی در این مورد بدهید سپاسگذار میشوم . تاچارا هم اکنون ذره ای ابر هم نیست و اسمان کاملا صاف یکدست میباشد . ظاهرا فرمودید شهرک هم اکنون ابری است . فاصله تاچارا تا شهرک به نظرم ۸ کیلومتر میباشد .بگذریم ؛ ممکنه برای فردا و پس فردا کودیان بارشی داشته باشد ؟ دیروز خدمت دوستان عرض کردم بارش برف کودیان عموما بهمن ماه میباشد ( بر اساس تجربه چندین ساله ) لذا احتمال بارش برف در حد ۲۵ سانتی متر برای چهارشنبه دور از ذهن نیست . نطرتان در این مورد و از فردا تا سه شنبه چگونه میباشد . سپاسگذار .

  16. بارش باران هم اکنون در شیراز ساعت ۴ صبح حوالی فلکه ستاد ۵ دقیفه هست که بارون میباره …رادار هواشناسی نگاه کردم ی لکه ابر ازسپیدان پایین میومد تا جنوب شیراز که محو شد..بارشش جزیی بود .

  17. سلام اینجا غرب شیراز. الان ساعت نزدیک ۵ صحبه. به طور کاملا غافلگیر امشب اینجا به شدت باران بارید Confused نمیدونم واقعا چقدر باریده اما اصلا بعید نیست بالای ۱۰ میلی متر باریده باشه. من خواب میدیم که داره بارون میاد. یه خواب عریض و طویل. بعد بیدار شدم دیدم واقعا داره با شدت زیاد بارون میاد. و حدود یک ساعتی رو من بیدار بودم شدید بارید. قبلش نمیدونم چقد باریده. با این که اصلا پیش بینی نشده بود برام جای تعجب داشت.

  18. شکل گیری سامانه بارشزای فعال مدیترانه‌ای

    روزهای پربرکت از لحاظ بارندگی در دهه‌های دوم و سوم بهمن‌ماه برای زاگرس و بیشتر مناطق واقع در نیمه‌ی شمالی ایران

:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بر روی شکلکها کلیک کنید تا در متن قرار بگیرند

SmileBig SmileGrinLaughFrownBig FrownCryNeutralWinkKissRazzChicCoolAngryReally AngryConfusedQuestionThinkingPainShockYesNoLOLSillyBeautyLashesCuteShyBlushKissedIn LoveDroolGiggleSnickerHeh!SmirkWiltWeepIDKStruggleSide FrownDazedHypnotizedSweatEek!Roll EyesSarcasmDisdainSmugMoney MouthFoot in MouthShut MouthQuietShameBeat UpMeanEvil GrinGrit TeethShoutPissed OffReally PissedMad RazzDrunken RazzSickYawnSleepyDanceClapJumpHandshakeHigh FiveHug LeftHug RightKiss BlowKissingByeGo AwayCall MeOn the PhoneSecretMeetingWavingStopTime OutTalk to the HandLoserLyingDOH!Fingers CrossedWaitingSuspenseTremblePrayWorshipStarvingEatVictoryCurseAlienAngelClownCowboyCyclopsDevilDoctorFemale FighterMale FighterMohawkMusicNerdPartyPirateSkywalkerSnowmanSoldierVampireZombie KillerGhostSkeletonBunnyCatCat 2ChickChickenChicken 2CowCow 2DogDog 2DuckGoatHippoKoalaLionMonkeyMonkey 2MousePandaPigPig 2SheepSheep 2ReindeerSnailTigerTurtleBeerDrinkLiquorCoffeeCakePizzaWatermelonBowlPlateCanFemaleMaleHeartBroken HeartRoseDead RosePeaceYin YangUS FlagMoonStarSunCloudyRainThunderUmbrellaRainbowMusic NoteAirplaneCarIslandAnnouncebrbMailCellPhoneCameraFilmTVClockLampSearchCoinsComputerConsolePresentSoccerCloverPumpkinBombHammerKnifeHandcuffsPillPoopCigarette

دکمه بازگشت به بالا